Publications

Jan Marco Leimeister, and Helmut Krcmar. Virtuelle Community: Begriffe, Technologien, Geschäftsmodelle. wisu - Das Wirtschaftsstudium, 5:659-668; 695, 2003. [PUMA: SocialSoftware pub_jml]

O. Bohl, S. Manouchehri, S. Ammermueller, and O. Gerstheimer. Mobile social software - Potentials and limitations of enabling social networking. In N. Archer, K. Hassanein, and Y. Yufei (Eds.), The Sixth International Conference on on the Management of Mobile Business. Proceedings of ICMB 2007, CD-Rom, Toronto, 2007. [PUMA: SocialSoftware Web2.0 itegpub pub_sma]

O. Bohl, S. Manouchehri, S. Ammermueller, and O. Gerstheimer. Migration of mobile social networks. In P. Isaías, M. B. Nunes, and J. Barroso (Eds.), Proceedings of the IADIS International Conference, WWW/Internet 2007, (2):138-143, Vial Real, Portugal, 2007. [PUMA: SocialSoftware Web2.0 itegpub pub_sma]

J. M. Leimeister, P. Sidiras, and H. Krcmar. Exploring success factors of virtual communities: The perspectives of members and operators. Journal of Organizational Computing & Electronic Commerce (JoCEC), (16)3&4:277-298, Lawrence Earlbaum, 2006. [PUMA: SocialSoftware itegpub pub_jml] URL

J. M. Leimeister, and H. Krcmar. Evaluation of a systematic design for a virtual patient community. Journal of Computer-Mediated Communication (JCMC), (10)42005. [PUMA: SocialSoftware itegpub pub_jml] URL

S. Manouchehri, and U. Winand. Health care 2.0: The use of Web 2.0 in health care. In S. Murugesan (Eds.), Handbook of Research on Web 2.0, 3.0 and X.0: Technologies, Business and Social Applications, IGI Global, Hershey, USA, 2009. [PUMA: SocialSoftware Web2.0 itegpub pub_sma]

H. v. Kortzfleisch, I. Mergel, S. Manouchehri, and M. Schaarschmidt. Corporate Web 2.0 applications: Motives, organizational embeddedness and creativity. In G. Walsh, B. Hass, and T. Kilian (Eds.), Web 2.0 Neue Perspektiven im E-Business, Web 2.0 Neue Perspektiven für Marketing und Medien, 73-90, Springer Verlag, Berlin, 2007. [PUMA: Motivation SocialSoftware Web2.0 itegpub pub_sma]

O. Bohl, and S. Manouchehri. Corporate added value in the context of Web 2.0. In T. Dumova, and R. Fiordo (Eds.), Handbook of Research on Social Interaction Technologies and Collaboration Software: Concepts and Trends, Hershey, USA, 2009. [PUMA: SocialSoftware Web2.0 itegpub pub_sma]

O. Bohl, and S. Manouchehri. Vertrauensaspekte beim Einsatz von Social Software. In H. F. O. von Kortzfleisch, and O. Bohl (Eds.), Wissen, Vernetzung, Virtualisierung, 449-460, Eul Verlag, Lohmar/Köln, 2008. [PUMA: SocialSoftware Trust Vertrauen Web2.0 itegpub pub_sma]

O. Bohl, S. Manouchehri, and U. Winand. Unternehmerische Wertschöpfung im Kontext des Web 2.0. In A. Beck, M. Mörike, and H. Sauerburger (Eds.), Web 2.0. HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik, 255:27-36, dpunkt.verlag, 2007. [PUMA: SocialSoftware Web2.0 itegpub pub_sma]

A. Kuhlenkamp, S. Manouchehri, I. Mergel, and U. Winand. Privatsphäre versus Erreichbarkeit bei der Nutzung von Social Software. In K. Hildebrand, and J. Hofmann (Eds.), Social Software. HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik, 252:27-35, dpunkt.verlag, 2006. [PUMA: SocialSoftware Web2.0 itegpub pub_sma]

S. Manouchehri, A. Höfer, and U. Winand. Mobile Nutzung von Social Software im Gesundheitswesen. In J. M. Leimeister, C. Mauro, H. Krcmar, T. Eymann, and A. Koop (Eds.), Mobiles Computing in der Medizin, 137-148, Shaker Verlag, Aachen, 2007. [PUMA: SocialSoftware Web2.0 itegpub pub_sma]

Jan Marco Leimeister, Jörn Weigle, and Helmut Krcmar. Efficiency of Virtual Organisations - The Case of AGI (2001). Electronic Journal of Organizational Virtualness (eJOV), 3:12-42, 2001. [PUMA: SocialSoftware itegpub pub_jml] URL

Helmut Krcmar, Yvonne Arnold, Miriam Daum, and Jan Marco Leimeister. Virtual Commnities in Health Care: The Case of "krebsgemeinschaft.de". ACM SIGGROUP Bulletin archive, (23)3:18-23, 2002. [PUMA: HealthCare SocialSoftware pub_jml] URL

Jörg Schellhase. Entwicklungsmethoden und Architekturkonzepte für Web-Applikationen: Erstellung und Administration Web-basierter Lernumgebungen. Gabler Edition WissenschaftKasseler Wirtschafts- und Verwaltungswissenschaften, (16)Dt. Univ.-Verl., Wiesbaden, 2001. [PUMA: Datenmodell Engineering Hypermedia ITeG_231 Lernen Lernumwelt Programmierung SMa SocialSoftware WWW Web2.0]

Ayelt Komus, and Franziska Wauch. Wikimanagement: Was Unternehmen von Social Software und Web 2.0 lernen können. Oldenbourg, München, 2008. [PUMA: ITeG_231 SMa SocialSoftware Web2.0] URL

Andrea Back. Web 2.0 in der Unternehmenspraxis: Grundlagen, Fallstudien und Trends zum Einsatz von Social Software. Oldenbourg, München, 2008. [PUMA: IT ITeG_231 SMa SocialSoftware Unternehmen WWW Web2.0 Wissensmanagement] URL

Michael Koch, and Alexander Richter. Enterprise 2.0: Planung, Einführung und erfolgreicher Einsatz von Social Software in Unternehmen: Planung, Einführung und erfolgreicher Einsatz von Social Software in Unternehmen. Oldenbourg, München /// München , Wien, 2007. [PUMA: Enterprise2.0 ITeG_231 SMa SocialSoftware Unternehmen WWW] URL

Willms Buhse. Enterprise 2.0 - die Kunst, loszulassen. Rhombos-Verl., Berlin, 2008. [PUMA: Enterprise2.0 ITeG_231 Informationsgesellschaft Kommunikation Lernende Organisation SMa Sammelwerk SocialSoftware Unternehmen WWW Wissensmanagement] URL

Knut Hildebrand, and Josefine Hofmann. Social Software: Einsatz- und Nutzungspotenziale, Web 2.0 im Kundenmanagement, Mobile Social Software, Wissensmanagement mit Wikis, Social Internet, Wikipedia in der Aus- und Weiterbildung, Mobile Communities. HMD - Praxis der Wirtschaftsinformatik, (43.2006,252)dpunkt-Verl., Heidelberg, 2006. [PUMA: ITeG_231 SMa SocialSoftware Softwareentwicklung Web2.0 Wiki Wissensmanagement]

Kai Bender. Analysemuster in der Architektur kommerzieller Informationssysteme. Eul, Lohmar, 1999. [PUMA: Analyse Entwurfsmuster IT ITeG_233 Objektorientierte SocialSoftware]

Michael Koch, and Alexander Richter. Enterprise 2.0: Planung, Einführung und erfolgreicher Einsatz von Social Software in Unternehmen. Oldenbourg, München, 2007. [PUMA: HoPla_1110 SocialSoftware Unternehmen Wissensmanagement] URL

Andrea Back. Web 2.0 in der Unternehmenspraxis: Grundlagen Fallstudien und Trends zum Einsatz von Social-Software. Oldenbourg, München, 2008. [PUMA: APr HoPla_111 SocialSoftware Web2.0]