Die Zeit der Kopfjäger
Von Christian Stöcker
Das soziale Internet, von dem die Netzgemeinde im Augenblick schwärmt, lebt von den Investitionen seiner Nutzer. Der Kampf der Profis, die Geld verdienen wollen, um die besten Köpfe hat jedoch bereits begonnen. Das Netz der zweiten Generation verliert seine Unschuld.
In Deutschland wächst die nächste Generation des Web-Business heran. Ein Startup aus Hamburg etwa will aus dem neuen Gemeinschaftssinn des Netzes Kapital schlagen: Mit lokaler Suche plus persönlicher Empfehlung will man Web.de und den Gelben Seiten das Geschäft verderben.
In case you couldn't (or wouldn't *lazy*), we are here to provide the masses (but mostly ourselves) a place to catalog our media collection, whether it be books, DVDs, CDs...
And we're more than just that. We're providing a place for the packrats to commune and orate.
I am obviously a sucka for lists, there's one with 400+ links. I am doing everything humanly possible to try, review (reviews are on the way) and categorize the gazillion startups and old hags alike. I have updated the so called complete list with some cool thumbs (check it out).
B. Krause, R. Jäschke, A. Hotho, und G. Stumme. HT '08: Proceedings of the nineteenth ACM conference on Hypertext and hypermedia, Seite 157--166. New York, NY, USA, ACM, (2008)
B. Berendt, N. Glance, und A. Hotho (Hrsg.).
. Workshop at 18th Europ. Conf. on Machine Learning (ECML'08) / 11th Europ. Conf. on Principles and Practice of Knowledge Discovery in Databases (PKDD'08), (2008)