Publications

Ralf Wagner. Emotionen im Kundendialog: Mit System zur Kauflaune. Science meets Marketing & Sales, Bonn, 2013. [PUMA: emotionen kundendialog speech]

Moritz Parwoll, und Ralf Wagner. The PLS algorithm: A Silver Bullet for Fitting SEM in the Case of Missing Values?. Ringvorlesung "Empirische Forschungsmethoden", Kassel, 2013 forthcoming. [PUMA: PLS SEM missing_values speech]

Ralf Wagner. Systematical Surprise: Matching CI with the Customers‘ Perspective. International Competitive Intelligence Conference, Prague, 2013. [PUMA: CI contributed_talk speech]

Ralf Wagner, und Jörg Schwerdtfeger. Multiplikatoren-Marketing: Identifizierung von Key Influentials in sozialen Netzwerkwerken am Beispiel ''Weinbranche''. 2012. [PUMA: influentials multiplikatoren myown socialnetworks]

Ralf Wagner, und Christine Falkenreck. Do Customer Club Memberships really Enhance Reputation, Customer Satisfaction and Loyalty in B-to-B Relationships?. Proceedings of the 42nd EMAC Conference, Lost in Translation: Marketing in an Interconnected World, Istanbul, 2013 forthcoming. [PUMA: b2b customersatisfaction loyalty myown reputation speech]

Ralf Wagner. Unternehmen als Akteure und Objekte des Dialogs. In Siegfried Vögele, Jürgen Gerdes, und Jürgen Hesse (Hrsg.), Festschrift 10 Jahre SVI, 59-72, Gabler, Wiesbaden, 2013 forthcoming. [PUMA: dialog festschrift myown svi]

Katrin Zulauf, Ralf Wagner, und Axel Wolfram Oswald. Hierarchical Bayes Approach for Analyzing the Impact of Labeling on the Country of Origin Effect. Proceedings of the 42nd EMAC Conference, Lost in Translation: Marketing in an Interconnected World, Istanbul, 2013 forthcoming. [PUMA: bayes country_of_origin labeling myown proceedings speech]

Katrin Zulauf, und Ralf Wagner. The Impact of Issue Authority Allocation in Business Negotiations: Who Benefits from Post Negotiation Procedures?. XXVI EURO - INFORMS Joint International Conference: Äll roads lead to OR", Rome, 2013 forthcoming. [PUMA: negotiations speech]

Uli Busch, und Ralf Wagner. Tipps für Marken: Wie man Emotionen bei der Kaufentscheidung dirigiert. In Verlag W&V (Hrsg.), Verlag W&V, 18.01.2013 Januar 2013. [PUMA: Emotionen Kaufentscheidung Marken Tipps myown] URL

Katrin Zulauf, und Ralf Wagner. Power Shift Paradox in Retailer-Manufacturer Negotiations: How to Take Advantage of the Channel Power Shift?. Proceedings of the 41st EMAC Conference, Marketing to Citizens: Going beyond Customers and Consumers, Lissabon, 2012. [PUMA: 2012 Negotiation contributed_talk speech]

Katrin Zulauf, und Ralf Wagner. Power Shift Paradox in Retailer-Manufacturer Negotiations: How to Take Advantage of the Channel Power Shift?. Proceedings of the 41st EMAC Conference, Marketing to Citizens: Going beyond Customers and Consumers, 1-7, Lissabon, 2012. [PUMA: 2012 Negotiation myown proceedings] URL

R. Wagner. Kunden oder Fans? Enthusiastische Käufer erkennen und gewinnen. Science meets Marketing and Sales, Bonn, 2012. [PUMA: invited_talk speech]

R. Wagner. Contemporary Direct Marketing in Russia - An Outside View and Implications for Developing Your Business. Moscow, 2012. [PUMA: invited_talk speech]

R. Wagner. The New Lingua Franca of Marketing Communication: Design of Social Media. Moscow, 2012. [PUMA: Russia invited_talk speech]

Lars Honsel, Martin Klaus, und Ralf Wagner. Consumer Fanaticism: A Typology of Fans Related to Fan Motivation and Personality Traits. In Edith Cowan University (Hrsg.), Proceedings of Australia & New Zealand Marketing Academy 2011 Conference, 1-10, 2011. [PUMA: 2011 Direktmarketing_im_Wandel myown product_line_extension social_network_analysis] URL

Martin Klaus, und Ralf Wagner. Identifying Influential Communicator to gain "Consumer Insights" on Weblog Networks. In Felix Mavondo, und Michael Ewing (Hrsg.), Australia & New Zealand Marketing Academy 20009 Conference, Australia & New Zealand Marketing Academy 2009 Conference in Melbourne (Australia), 2009. [PUMA: 2009 Direktmarketing_im_Wandel contributed_talk speech]

Ralf Wagner. Digitaler Vertrieb: Den Leser im Internet ansprechen Die neue Währung: Aufmerksamkeit. impresso Zeitschrift für Zeitschriftenmacher, 4/2009:42-46, 2009. [PUMA: 2009 Kompetenz_und_Wissenschaftstransfer journal myown] URL

Daniel Schneider. Englisch stiftet Verwirrung Professoren der Uni Kassel erklären das Sprach-Durcheinander im Einzelhandel. In HNA (Hrsg.), HNA, 12.Februar 2011 2011. [PUMA: 2011 Kompetenz_und_Wissenschaftstransfer] URL

Ralf Wagner. Integriertes Marketing: Der Kunde im Fokus. Acquisa, 12/2011:28-30, Dezember 2011. [PUMA: 2011 Kompetenz_und_Wissenschaftstransfer journal myown] URL

Ralf Wagner, und Christine Falkenreck. Broadening the View on Customers` Propensity to Leave a Relationship. Colloquium Recht und Ökonomie der Universität Kassel, November 2011. [PUMA: 2011 invited_talk relationship_marketing speech]