2009

Incollection (ls_leimeister)
Bohl, O. & Manouchehri, S.
Dumova, T. & Fiordo, R. (ed.)
Corporate added value in the context of Web 2.0
2009

Incollection (ls_leimeister)
Manouchehri, S. & Winand, U.
Murugesan, S. (ed.)
Health care 2.0: The use of Web 2.0 in health care
IGI Global, 2009

2008

Book (Back.2008)
Back, A.
Web 2.0 in der Unternehmenspraxis: Grundlagen, Fallstudien und Trends zum Einsatz von Social Software
Oldenbourg, 2008

Incollection (ls_leimeister)
Bohl, O. & Manouchehri, S.
von Kortzfleisch, H. F. O. & Bohl, O. (ed.)
Vertrauensaspekte beim Einsatz von Social Software
Eul Verlag, 2008, 449-460

Book (Buhse.2008)
Buhse, W.
Enterprise 2.0 - die Kunst, loszulassen
CoreMedia AG, Rhombos-Verl., 2008

Book (Komus.2008)
Komus, A. & Wauch, F.
Wikimanagement: Was Unternehmen von Social Software und Web 2.0 lernen können
Oldenbourg, 2008

2007

Inproceedings (ls_leimeister)
Bohl, O.; Manouchehri, S.; Ammermueller, S. & Gerstheimer, O.
Isaías, P.; Nunes, M. B. & Barroso, J. (ed.)
Migration of mobile social networks
2007, 2, 138-143

Inproceedings (ls_leimeister)
Bohl, O.; Manouchehri, S.; Ammermueller, S. & Gerstheimer, O.
Archer, N.; Hassanein, K. & Yufei, Y. (ed.)
Mobile social software - Potentials and limitations of enabling social networking
2007

Article (ls_leimeister)
Bohl, O.; Manouchehri, S. & Winand, U.
Beck, A.; Mörike, M. & Sauerburger, H. (ed.)
Unternehmerische Wertschöpfung im Kontext des Web 2.0
dpunkt.verlag, 2007, 27-36

Book (Koch.2007)
Koch, M. & Richter, A.
Enterprise 2.0: Planung, Einführung und erfolgreicher Einsatz von Social Software in Unternehmen: Planung, Einführung und erfolgreicher Einsatz von Social Software in Unternehmen
Oldenbourg, 2007

Inproceedings (ls_leimeister)
Manouchehri, S.; Höfer, A. & Winand, U.
Leimeister, J. M.; Mauro, C.; Krcmar, H.; Eymann, T. & Koop, A. (ed.)
Mobile Nutzung von Social Software im Gesundheitswesen
Shaker Verlag, 2007, 137-148

Incollection (ls_leimeister)
v. Kortzfleisch, H.; Mergel, I.; Manouchehri, S. & Schaarschmidt, M.
Walsh, G.; Hass, B. & Kilian, T. (ed.)
Corporate Web 2.0 applications: Motives, organizational embeddedness and creativity
Springer Verlag, 2007, 73-90

2006

Book (Hildebrand.2006)
Hildebrand, K. & Hofmann, J.
Social Software: Einsatz- und Nutzungspotenziale, Web 2.0 im Kundenmanagement, Mobile Social Software, Wissensmanagement mit Wikis, Social Internet, Wikipedia in der Aus- und Weiterbildung, Mobile Communities
dpunkt-Verl., 2006, 43.2006,252

Article (ls_leimeister)
Kuhlenkamp, A.; Manouchehri, S.; Mergel, I. & Winand, U.
Hildebrand, K. & Hofmann, J. (ed.)
Privatsphäre versus Erreichbarkeit bei der Nutzung von Social Software
dpunkt.verlag, 2006, 27-35

Article (ls_leimeister)
Leimeister, J. M.; Sidiras, P. & Krcmar, H.
Exploring success factors of virtual communities: The perspectives of members and operators
Journal of Organizational Computing & Electronic Commerce (JoCEC), Lawrence Earlbaum, 2006, 16, 277-298

2005

Article (ls_leimeister)
Leimeister, J. M. & Krcmar, H.
Evaluation of a systematic design for a virtual patient community
Journal of Computer-Mediated Communication (JCMC), 2005, 10

2003

Article (ls_leimeister)
Leimeister, J. M. & Krcmar, H.
Virtuelle Community: Begriffe, Technologien, Geschäftsmodelle
wisu - Das Wirtschaftsstudium, 2003, 659-668; 695

2002

Article (ls_leimeister)
Krcmar, H.; Arnold, Y.; Daum, M. & Leimeister, J. M.
Virtual Commnities in Health Care: The Case of "krebsgemeinschaft.de"
ACM SIGGROUP Bulletin archive, 2002, 23, 18-23

2001

Article (ls_leimeister)
Leimeister, J. M.; Weigle, J. & Krcmar, H.
Efficiency of Virtual Organisations - The Case of AGI (2001)
Electronic Journal of Organizational Virtualness (eJOV), 2001, 12-42

Book (Schellhase.2001)
Schellhase, J.
Entwicklungsmethoden und Architekturkonzepte für Web-Applikationen: Erstellung und Administration Web-basierter Lernumgebungen
Dt. Univ.-Verl., 2001, 16