The PLS algorithm: A Silver Bullet for Fitting SEM in the Case of Missing Values?.
2013 forthcoming.
Moritz Parwoll and Ralf Wagner.
[BibTeX]
Do Customer Club Memberships really Enhance Reputation, Customer Satisfaction and Loyalty in B-to-B Relationships?.
In:
Proceedings of the 42nd EMAC Conference, Lost in Translation: Marketing in an Interconnected World.
Istanbul, 2013 forthcoming.
Ralf Wagner and Christine Falkenreck.
[BibTeX]
Unternehmen als Akteure und Objekte des Dialogs.
In:
S. Vögele, J. Gerdes and J. Hesse, editors,
Festschrift 10 Jahre SVI, pages 59-72.
Gabler, Wiesbaden, 2013 forthcoming.
Ralf Wagner.
[BibTeX]
Hierarchical Bayes Approach for Analyzing the Impact of Labeling on the Country of Origin Effect.
In:
Proceedings of the 42nd EMAC Conference, Lost in Translation: Marketing in an Interconnected World.
Istanbul, 2013 forthcoming.
Katrin Zulauf, Ralf Wagner and Axel Wolfram Oswald.
[BibTeX]
The Impact of Issue Authority Allocation in Business Negotiations: Who Benefits from Post Negotiation Procedures? .
2013 forthcoming.
Katrin Zulauf and Ralf Wagner.
[BibTeX]
Tipps für Marken: Wie man Emotionen bei der Kaufentscheidung dirigiert .
Online Artikel. 2013.
Uli Busch and Ralf Wagner.
[doi]
[BibTeX]
Emotionen im Kundendialog: Mit System zur Kauflaune.
2013.
Ralf Wagner.
[BibTeX]
Systematical Surprise: Matching CI with the Customers‘ Perspective.
2013.
Ralf Wagner.
[BibTeX]
Contemporary Direct Marketing in Russia - An Outside View and Implications for Developing Your Business.
2012.
R. Wagner.
[BibTeX]
Kunden oder Fans? Enthusiastische Käufer erkennen und gewinnen.
2012.
R. Wagner.
[BibTeX]
The New Lingua Franca of Marketing Communication: Design of Social Media.
2012.
R. Wagner.
[BibTeX]
Multiplikatoren-Marketing: Identifizierung von Key Influentials in sozialen Netzwerkwerken am Beispiel ''Weinbranche'' .
Whitepaper, Siegfried Vögele Institut, 2012.
Ralf Wagner and Jörg Schwerdtfeger.
[BibTeX]
Power Shift Paradox in Retailer-Manufacturer Negotiations: How to Take Advantage of the Channel Power Shift?.
2012.
Katrin Zulauf and Ralf Wagner.
[BibTeX]
Power Shift Paradox in Retailer-Manufacturer Negotiations: How to Take Advantage of the Channel Power Shift?.
In:
Proceedings of the 41st EMAC Conference, Marketing to Citizens: Going beyond Customers and Consumers, pages 1-7.
Lissabon, 2012.
Katrin Zulauf and Ralf Wagner.
[doi]
[abstract]
[BibTeX]
In an experimental investigation, we challenge differences in bargaining power on the success in the domain of retailer-manufacturer negotiations. The power allocations turn out to have a significant impact on negotiation success. In scenarios with substantial differences in bargaining power, particularly female and mixed dyads failed to achieve a mutually satisfactory result. We learn that an increase in bargaining power does not necessarily lead to an increase in negotiation efficiency. Particularly, the paradox of channel power to profitability from manufacturer towards retailers is considered. Keywords: Bargaining power, formal negotiation procedure, gender, issue authority.
Consumer Fanaticism: A Typology of Fans Related to Fan Motivation and Personality Traits.
In: E. C. University, editor,
Proceedings of Australia & New Zealand Marketing Academy 2011 Conference, pages 1-10.
2011.
Lars Honsel, Martin Klaus and Ralf Wagner.
[doi]
[BibTeX]
Englisch stiftet Verwirrung Professoren der Uni Kassel erklären das Sprach-Durcheinander im Einzelhandel.
HNA, 2011.
Daniel Schneider.
[doi]
[BibTeX]
Broadening the View on Customers` Propensity to Leave a Relationship.
2011.
Ralf Wagner and Christine Falkenreck.
[BibTeX]
Integriertes Marketing: Der Kunde im Fokus.
Acquisa(12/2011):28-30, 2011.
Ralf Wagner.
[doi]
[abstract]
[BibTeX]
Der Wandel der Kommunikationsgewohnheiten in Verbindung mit den modernen technischen Möglichkeiten sozialer Medien erschwert die Umsetzung integrierter Kommunikationskonzepte. Marketingverantwortliche müssen ihre Konzepte neu justieren.
Identifying Influential Communicator to gain "Consumer Insights" on Weblog Networks.
2009.
Martin Klaus and Ralf Wagner.
[BibTeX]
Digitaler Vertrieb: Den Leser im Internet ansprechen Die neue Währung: Aufmerksamkeit.
impresso Zeitschrift für Zeitschriftenmacher(4/2009):42-46, 2009.
Ralf Wagner.
[doi]
[abstract]
[BibTeX]
Das Internet ist eine erhebliche Konkurrenz für klassische Printmedien und für bestimmte Titel sogar eine existenzielle Bedrohung. Da der Siegeszug der digitalen Web 2.0-Medien aber nicht aufzuhalten ist, stellt sich die Frage, wie die aktuelle Entwicklung gestaltet und für den Vertrieb von Medien genutzt werden kann.