Falkenreck, Christine and Wagner, Ralf. "The Impact of Perceived Innovativeness on Maintaining a Buyer-Seller Relationship in Health Care Markets: A Cross-Cultural Study." Journal of Marketing Management 3-4 , no. 27 (2011): 225-242.

Falkenreck, Christine and Wagner, Ralf. "Impact of Direct Marketing Activities on Company Reputation Transfer Success: Empirical Evidence from Five Different Cultures." Corporate Reputation Review 13 , no. 1 (2010): 20 - 37.

Ontrup, J., Ritter, H., Scholz, S. and Wagner, R.. "Detecting, Assessing and Monitoring Relevant Topics in Virtual Information Environments." IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering 21 , no. 3 (2009): 415 - 427.

Wagner, R. and Scholz, S.. "CI im Einsatz: Technologien zur Informationssuche, -bewertung und Aufbereitung." Information - Wissenschaft & Praxis 58 , no. 6 - 7 (2007): 347 -- 354.

Wagner, R.. "Direktmarketing in Russland: Der Schlüssel zu den russischen Wachtumsmärkten." Direktmarketing Praxis 5 (2007): 16 - 17.

Wagner, R. and Beinke, K. S.. "Identifying Patterns of Customer Response to Price Endings." Journal of Product and Brand Management 15 , no. 5 (2006): 341 -- 351.

Decker, R., Wagner, R. and Scholz, S.. "An Internet-Based Approach to Environmental Scanning in Marketing Planning." Marketing Intelligence and Planning 23 , no. 2 (2005): 189 - 199.

Wagner, R.. "Contemporary Marketing Practices in Russia." European Journal of Marketing 39 , no. 1/2 (2005): 199 -- 215.

Feldmann, M. and Wagner, R.. "Strukturieren mit Multitrees: Ein Fachkonzept zur verbesserten Navigation in Hypermedia." Wirtschaftsinformatik 45 , no. 6 (2003): 589 - 598.

Wagner, R. and Decker, R.. "Remarks on the Behavioristic Analysis of Competitive Reactions." OR-Spektrum 22 , no. 1 (2000): 97 -- 116.

Decker, R., Wagner, R. and Knauff, N.. "Data Warehouse - Ein Instrument für Marktforschung und Management." Marktforschung & Management 42 , no. 5 (1998): 172 - 176.

Wagner, R., Temme, T. and Decker, R.. "Die Behandlung fehlender Werte in der angewandten Marktforschung." GfK Jahrbuch der Absatz- und Verbrauchsforschung 44 , no. 4 (1998): 395 -- 417.

Wagner, R. and Decker, R.. "Die Marktforschung als Hilfsmittel zur Bewältigung der Bäderkrise." Heilbad und Kurort 49 , no. 5 (1997): 123 - 127.