Publications
The PLS algorithm: A Silver Bullet for Fitting SEM in the Case of Missing Values?
Parwoll, M. & Wagner, R.
'Ringvorlesung "Empirische Forschungsmethoden"', Kassel(2013 forthcoming)
Do Customer Club Memberships really Enhance Reputation, Customer Satisfaction and Loyalty in B-to-B Relationships?
Wagner, R. & Falkenreck, C.
, 'Proceedings of the 42nd EMAC Conference, Lost in Translation: Marketing in an Interconnected World', Istanbul (2013 forthcoming)
Unternehmen als Akteure und Objekte des Dialogs
Wagner, R.
Vögele, S.; Gerdes, J. & Hesse, J., ed., 'Festschrift 10 Jahre SVI', Gabler, Wiesbaden, 59-72 (2013 forthcoming)
Hierarchical Bayes Approach for Analyzing the Impact of Labeling on the Country of Origin Effect
Zulauf, K.; Wagner, R. & Oswald, A. W.
, 'Proceedings of the 42nd EMAC Conference, Lost in Translation: Marketing in an Interconnected World', Istanbul (2013 forthcoming)
The Impact of Issue Authority Allocation in Business Negotiations: Who Benefits from Post Negotiation Procedures?
Zulauf, K. & Wagner, R.
, Rome (2013 forthcoming)
Tipps für Marken: Wie man Emotionen bei der Kaufentscheidung dirigiert
Busch, U. & Wagner, R.
2013, Online Artikel [pdf]
Emotionen im Kundendialog: Mit System zur Kauflaune
Wagner, R.
, Bonn (2013)
Systematical Surprise: Matching CI with the Customers‘ Perspective
Wagner, R.
, Prague (2013)
Contemporary Direct Marketing in Russia - An Outside View and Implications for Developing Your Business
Wagner, R.
2012, Moscow
Kunden oder Fans? Enthusiastische Käufer erkennen und gewinnen
Wagner, R.
'Science meets Marketing and Sales ', Bonn(2012)
The New Lingua Franca of Marketing Communication: Design of Social Media
Wagner, R.
2012, Moscow
Multiplikatoren-Marketing: Identifizierung von Key Influentials in sozialen Netzwerkwerken am Beispiel ''Weinbranche''
Wagner, R. & Schwerdtfeger, J.
2012, Technical report, Siegfried Vögele Institut
Power Shift Paradox in Retailer-Manufacturer Negotiations: How to Take Advantage of the Channel Power Shift?
Zulauf, K. & Wagner, R.
, Lissabon (2012)
Power Shift Paradox in Retailer-Manufacturer Negotiations: How to Take Advantage of the Channel Power Shift?
Zulauf, K. & Wagner, R.
, 'Proceedings of the 41st EMAC Conference, Marketing to Citizens: Going beyond Customers and Consumers', Lissabon, 1-7 (2012) [pdf]
In an experimental investigation, we challenge differences in bargaining power on the success in the domain of retailer-manufacturer negotiations. The power allocations turn out to have a significant impact on negotiation success. In scenarios with substantial differences in bargaining power, particularly female and mixed dyads failed to achieve a mutually satisfactory result. We learn that an increase in bargaining power does not necessarily lead to an increase in negotiation efficiency. Particularly, the paradox of channel power to profitability from manufacturer towards retailers is considered. Keywords: Bargaining power, formal negotiation procedure, gender, issue authority.
Consumer Fanaticism: A Typology of Fans Related to Fan Motivation and Personality Traits
Honsel, L.; Klaus, M. & Wagner, R.
University, E. C., ed., 'Proceedings of Australia & New Zealand Marketing Academy 2011 Conference', 1-10 (2011) [pdf]
Englisch stiftet Verwirrung Professoren der Uni Kassel erklären das Sprach-Durcheinander im Einzelhandel
Schneider, D.
HNA (2011) [pdf]
Broadening the View on Customers` Propensity to Leave a Relationship
Wagner, R. & Falkenreck, C.
, Colloquium Recht und Ökonomie der Universität Kassel (2011)
Integriertes Marketing: Der Kunde im Fokus
Wagner, R.
Acquisa 28-30 (2011) [pdf]
Der Wandel der Kommunikationsgewohnheiten in Verbindung mit den modernen technischen Möglichkeiten sozialer Medien erschwert die Umsetzung integrierter Kommunikations­konzepte. Marketingverantwortliche müssen ihre Konzepte neu justieren.
Identifying Influential Communicator to gain "Consumer Insights" on Weblog Networks
Klaus, M. & Wagner, R.
Mavondo, F. & Ewing, M., ed., Australia & New Zealand Marketing Academy 2009 Conference in Melbourne (Australia) (2009)
Digitaler Vertrieb: Den Leser im Internet ansprechen Die neue Währung: Aufmerksamkeit
Wagner, R.
impresso Zeitschrift für Zeitschriftenmacher 42-46 (2009) [pdf]
Das Internet ist eine erhebliche Konkurrenz für klassische Printmedien und für bestimmte Titel sogar eine existenzielle Bedrohung. Da der Siegeszug der digitalen Web 2.0-Medien aber nicht aufzuhalten ist, stellt sich die Frage, wie die aktuelle Entwicklung gestaltet und für den Vertrieb von Medien genutzt werden kann.