Social tagging in recommender systems: a survey of the state-of-the-art and possible extensions

Aleksandra Milicevic, Alexandros Nanopoulos, und Mirjana Ivanovic. Artificial Intelligence Review 33(3):187--209 (Januar 2010)

Zusammenfassung

Social tagging systems have grown in popularity over the Web in the last years on account of their simplicity to categorize and retrieve content using open-ended tags. The increasing number of users providing information about themselves through social tagging activities caused the emergence of tag-based profiling approaches, which assume that users expose their preferences for certain contents through tag assignments. Thus, the tagging information can be used to make recommendations. This paper presents an overview of the field of social tagging systems which can be used for extending the capabilities of recommender systems. Various limitations of the current generation of social tagging systems and possible extensions that can provide better recommendation capabilities are also considered.

Links und Ressourcen

DOI:10.1007/s10462-009-9153-2
URL:http://dx.doi.org/10.1007/s10462-009-9153-2
BibTeX-Schlüssel:milicevic2010social
Interner Link:
?
Sie können diesen internen Link benutzen, um diesen Eintrag in Ihren Diskussionen zu referenzieren. Sie müssen nur diesen Link kopieren und in den Text zu ihrer Diskussion hinzufügen.
Suchen auf:

Kommentare und Rezensionen  
(0)

Es gibt bisher keine Rezension oder Kommentar. Du kannst eine schreiben!

Tags

  • Zuletzt geändert vor 3 Jahren und 3 Monaten.
  • Erstellt vor 3 Jahren und 3 Monaten.

Zitieren Sie diese Publikation